D' OUDE SCHOOL | fysioTHERAPIE

Fysiotherapie is het gericht toedienen van prikkels aan het lichaam(zoals rektechnieken, massages en oefentherapie). Met als doel blokkades in gewrichten en/of organen op te heffen of te normaliseren en het zelf herstellend vermogen van het lichaam te optimaliseren.

Doelstelling paramedisch centrum/Fysiotherapie

De primaire doelstelling van ons paramedisch centrum is het bieden van de mogelijkheid om uw conditie te verbeteren maar ook het fysieke te vergroten. Dit op een verantwoorde  maar vooral ook op een prettige manier. De sportmogelijkheden zijn uitgebreid.

Voorbeeld fysiotherapie: pijn in onderrug

Onder begeleiding van een fysiotherapeut gaat u sporten en zo leert u weer, onder vakkundig toezicht, wat het lichaam wel en niet kan. Stel, u heeft last van chronische pijnklachten in de lage rug. U kunt naar deze klacht gaan leven waardoor u steeds minder kunt doen in het dagelijks leven. Of, u kunt proberen door specifieke doelmatige rugtrainingen onder begeleiding de rug zo belastbaar te krijgen dat de pijn waarschijnlijk niet weg gaat maar dat u ondanks deze pijnklachten evengoed uw werk, sport of hobby kunt blijven beoefenen.

fysioTHERAPIE & meer

FYSIO- & MANUELE THERAPIE

Deze vormen van therapie zijn een geneeskundige behandeling. Door gericht toedienen van Natuurkundige prikkels aan het lichaam(zoals tracties, translaties, manipulaties, rektechnieken, massages en oefentherapie). Met als doel blokkades in gewrichten en/of organen op te heffen of te normaliseren en het zelf herstellend vermogen van het lichaam te optimaliseren.

medical taping

Medical taping is een bepaalde manier van tapen waarbij je spieren worden ondersteund in hun functie. Er wordt namelijk gedacht dat spieren niet alleen nodig zijn voor beweging, maar ook belangrijk zijn voor lichaamstemperatuur, bloed- en lymfecirculatie.

OEDEEM THERAPIE

Heeft u als gevolg van ziekte, ongeval of trauma last van Oedeem(vocht) in ledematen of ergens anders. Dan is oedeemtherapie misschien iets voor u. Deze therapie bestaat uit manueel handelen i.c.m. tapen en als nodig bandageren, om zo het vocht af te drijven. Voor meer informatie kijk ook op www.mldv.nl

massages

massage

Even toe aan wat ontspanning? Bij D' Oude School kunt u ook terecht voor een effectieve sportmassage of een ontspanningsmassage. Vraag Henny naar de mogelijkheden.

MEDISCHE FITNESS

Heeft u klachten, of heeft u deze gehad en u zou graag weer gaan sporten. Alleen weet u niet goed wat uw mogelijkheden zijn op het gebied van bewegen/ gezond bewegen! dan is medische fitness iets voor u, onder begeleiding van een fysiotherapeut gaat u sporten en zo leert u weer, onder vakkundig toezicht, wat het lichaam wel en niet kan.

REUMA BEHANDELING

Reumatische ziekten gaan gepaard met klachten op het gebied van het bewegen. De behandeling richt zich op het opheffen of verminderen van de beperkingen in de dagelijkse activiteiten. Om dat mogelijk te maken hebben wij aandacht voor het soepel maken en houden van de gewrichten, het vergroten van de spierkracht en het verbeteren van de conditie.